ACİL ÇAĞRI HİZMETLERİ İL KOORDİNASYON KOMİSYONU TOPLANTISI YAPILDI

112 Ambulans, 110 İtfaiye, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın,  122 Afet ve Acil Durum (AFAD), 158 Sahil Güvenlik gibi acil çağrı hizmetlerini tek numara altında toplayan Acil Çağrı Hizmetleri 2018 yılı 1. İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısı gerçekleştirildi. 

Vali Ahmet Hamdi Nayir başkanlığında, GAMER Harekat Takip ve Yönetim Salonunda yapılan toplantıya Belediye Başkanı Kamil Saraçoğlu, Vali Yardımcısı Arif Yalçın, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit ile komisyon üyeleri katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan Vali Ahmet Hamdi Nayir, Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) ile Acil Çağrı Hizmetleri 2018 yılı 1. İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısı hakkında bilgiler verdi. Vali Nayir, “81 ilimiz valiliğinde güvenlik ve acil durumlar için koordinasyon merkezi olarak gerektiğinde kriz merkezi gibi kullanılacak yer olarak düşünülmüş bir yerimizdi. İl Özel İdaremizden almış olduğumuz ödenekle burayı tamamlamış olduk. Kullanmak çok fazla nasip olmasın; ama elimizin altında asayiş durumları için kullanabileceğimiz ikinci bir imkan oluyor. 112 acil çağrı hizmetlerimiz için yapmış olduğumuz koordinasyon toplantılarında genel bir tanıtım, reaksiyon, yönlendirme sürelerimiz kurum bazlı olarak bilgiler veriliyor. Bundan önceki her bir toplantımızda var olan gereksiz çağrılar konusunu da değerlendiriyoruz. Ona ait alabileceğimiz önlemlere dikkat çekiyoruz” dedi.

Vatandaşa en hızlı şekilde ulaşmanın gayretinde olduklarını ifade eden ve 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü personeline özverili çalışmalarından dolayı teşekkür eden Vali Ahmet Hamdi Nayir, “2017 yılı içerisinde sisteme yeni dahil ettiğimiz hususlar oldu. 155’lerin tamamını, itfaiyelerimizi de sisteme dahil ettik. Dolayısıyla görev yükümüz biraz daha ağırlaşmış oldu. Ambulans, itfaiye, emniyet, jandarma, orman yangın,  AFAD teşkilatlarımız Acil Çağrı Merkezimiz üzerinden gelen çağrıları değerlendirip hangi birimse oraya net adresiyle yönlendiriyor. Asıl gayemiz, vatandaşımızın acil durumda ihtiyaç duyduğu hizmeti en seri şekilde verip, onun sağlığına veya asayişine ilişkin hangi konular varsa ekiplerimizi en seri şekilde oraya sevk etmek. Her geçen gün rakamlarımızın da iyileşmesini bekliyoruz. Daha kısa sürelerde ekip sev edecek duruma gelmeyi de buradan kontrol etmiş oluyoruz. Arkadaşlarımızın da gayretlerini de teşekkürle belirtmek istiyorum. Bir kurum iş birliği kültürünü de destekleyecek, geliştirecek şekilde görevlerini yapıyorlar” diye konuştu. 

Vali Ahmet Hamdi Nayir’in konuşmalarının ardından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit 2016 -2017 yılı istatistik verileri hakkında bilgiler verdi.

“YÜZDE 63 GEREKSİZ ARAMA”

Gereksiz arama oranlarında 2017 yılında 2016 yılına oranla yüzde 3 azalma olduğunu belirten 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit toplam çağrının yüzde 63’ünün gereksiz arama, cevaplanan çağrıların ise yüzde 40’ının gereksiz arama olduğunu söyledi. Yiğit, 2016 yılında sisteme gelen 641 bin 740 çağrının 2017 yılında 647 bin 222’ye çıktığını, 2016 yılında 260 bin 285, 2017 yılında 239 bin 477 çağrının anonsta kapandığını, 2016 yılında 381 bin 455 cevaplanan çağrı sayısının 2017 yılında 407 bin 745’e ulaştığını, 2016 yılında 214 bin 940, 2017 yılında 244 bin 887 çağrının kurumlara aktarıldığını kaydetti. 

112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezinin (GAMER) kurulma amacı, görevi, yapılanması ve İl GAMER Haberleşme Merkezi hakkında da bilgiler verdi. 

Vali Ahmet Hamdi Nayir toplantının ardından GAMER Haberleşme Merkezi, Kriz Merkezi, KEYS Kent Güvenlik Yönetim Sistemi, 112 MOBESE ve Çağrı Merkezinde incelemelerde bulundu, personele kolaylık diledi.
 
İSAY2 Galeri