ACİL ÇAĞRI HİZMETLERİ İL KOORDİNASYON KOMİSYONU TOPLANTISI YAPILDI

112 Ambulans, 110 İtfaiye, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın,  122 Afet ve Acil Durum (AFAD), 158 Sahil Güvenlik gibi acil çağrı hizmetlerini tek numara altında toplayan Acil Çağrı Hizmetleri 2017 yılı 2. İl Koordinasyon Komisyonu Toplantısı gerçekleştirildi. 

Vali Ahmet Hamdi Nayir başkanlığında, 112 Acil Çağrı Merkezinde yapılan toplantıya Belediye Başkan vekili Galip Gültekin, Vali Yardımcısı Sedat Oktar, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit ile komisyon üyeleri katıldı.

“TÜM İLÇELERİMİZ SİSTEME DAHİL EDİLDİ”

Acil Çağrı Merkezine sahip 24 ilden biri olan Kütahya’da ilçelerin tamamının sisteme dahil edildiğini belirten Vali Ahmet Hamdi Nayir, “Acil Çağrı Merkezlerimiz Avrupa Birliği (AB) sürecinde kararına vardığımız bir husus. AB bunu 1991’den beri uyguluyor, biz 2003 yılında bu işe dahil olduk. İlk olarak da 2009 yılında Antalya ve Isparta illeriyle birlikte bu hizmete tek numaradan acil numaraların ihbarının, değerlendirmesinin, yönlendirmesinin yapıldığı bir sisteme biz de dahil olmuşuz. 81 ilden 24’ünde Acil Çağrı Merkezi var. Kütahya 24 ilden biri. Burada daha etkin, daha hızlı bir kullanım söz konusu. Birçok numarayı akılda saklamak gerekirken şimdi yalnızca eski ambulans çağrı numaramız olan 112’yi her şey için kullanabiliyoruz. 30 Mart 2017 tarihi itibariyle sistemde olmayan bazı ilçelerimizi de sisteme dahil ederek tamamını bir merkezde yürütmeye çalışıyoruz” dedi.

“HER 100 ÇAĞRIDAN 62’Sİ GEREKSİZ”

Gereksiz aramaların yüzde 60’lara düştüğünü ancak bu durumun yetersiz olduğunun altını çizen Vali Ahmet Hamdi Nayir, “En büyük sıkıntımız gereksiz çağrılar. Başlangıçta yüzde 75’lerde olan gereksiz çağrılar şimdilerde yüzde 62’lere düşmüş durumda. Her 100 çağrıdan 62’si gereksiz. Buna ait tedbirleri almaya çalıştık. Gereksiz arayanlara idari yaptırımlar da düşünüldü ama gerekli sonucu alamıyoruz. Bu bir eğitim meselesi. Bu bizim zaman kaybımızın da en önemli hususu. 432 bin 833 çağrı geliyor bunun 161 bin 722'si vakayla ilgili olan kurumlara aktarılıyor, 271 bin 111’i ilk çağrıyı alanda kalıyor. Kütahya’da göreve başladığım 1,5 yıl içerisinde kurumlar arası güzel, uyumlu bir çalışma gördük.  Kurumların temsilcilerinin, koordinatörlerinin birbirleriyle yardımlaştığı, iş birliği kültürünü de geliştiren bir çalışma yaptık. Yüzde 75’lere varan bir gereksiz aramaların bugün yüzde 62’lere inmesini biz yeterli görmüyoruz” diye konuştu.

“KURUMLARIMIZ KENDİLERİNİ 112’YE ALIŞTIRMALI”

112 Acil Çağrı Merkezinin tanıtılması için gerekli çalışmaların yapılması gerektiğini ifade eden Vali Nayir, “Gittiğimiz yerlerde acil durumlarda 112’nin aranması gerektiğini daha net olarak söylemeliyiz. Kurum araçlarının üstlerinde de artık 112’yi kullanmalıyız. Bu algıyı oluşturmak için vurguyu daha fazla yapmalıyız. 112’yi tanıtmaya yönelik okullarda programlar düzenleniyor, çeşitli yerlerde stantlar açılıyor. Bizim saniyelerle uğraştığımız durumda eğer bir fayda sağlayacaksak bu işin önemini bilip, buna göre bir çalışma yapmalıyız” dedi.

“KÜTAHYA'YA GAMER KURULACAK”

Kütahya’ya İçişleri Bakanlığı tarafından oluşturulan Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) kurulacağını belirten Vali Ahmet Hamdi Nayir yeni oluşum hakkında bilgiler verdi. Vali Nayir, milli güvenliğe yönelik tehditlere ve doğal afetlere karşı alınacak tedbirlerin artık tek bir merkezden koordine edileceğini, 7 gün 24 saat esasına göre çalışılacağını aktardı. 

Vali Ahmet Hamdi Nayir’in açıklamalarının ardından 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Tamer Yiğit istatistik verileri ile Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi hakkında katılımcılara detaylı bilgiler verdi.